Google Analitycs to znakomite narzędzie do mierzenia ruchu na naszej stronie www. Za jego pomocą możemy uzyskać wiele danych, które pomogą w zdobyciu większej wiedzy o użytkownikach. Ma to szczególne znaczenie min. w przypadku sklepów internetowych, które powinny stale monitorować przepływ ruchu na swojej stronie.
Jak zacząć?
By zacząć mierzyć ruch na stronie internetowej należy najpierw pobrać kod Analitycs, a następnie zaimplementować go w sekcji naszej witryny, bądź też skorzystać z jednej z wielu wtyczek do WordPressa umożliwiających instalację kodu. Po prawidłowym umieszczeniu kodu w witrynie uzyskujemy dostęp do szeregu danych.
Jakie dane analizować w pierwszej kolejności?
Jednym z ważniejszych punktów jest czas trwania sesji. Mówi on nam o tym, jak długo użytkownicy przebywają na naszej stronie. Im dłuższy czas, tym możemy wysnuć wniosek, że nasza witryna jest ciekawa dla czytelnika, choć prowadząc sklep internetowy musimy zwracać uwagę także na to, jak ruch na stronie przekłada się na konwersje. W tym celu warto ustawiać cele i dzielić ruch na segmenty w GA.
Innym ważnym elementem jest współczynnik odrzuceń. Oznacza on jaki procent użytkowników opuszcza naszą witrynę zaraz po wejściu na pierwszą z podstron. W szczegółowych danych możemy zobaczyć, które z podstron notują najwyższy współczynnik. Da nam to jasny sygnał o tym, które z nich wymagają poprawy pod względem user experience.
Google Analitycs pozwala też min. na śledzenie ruchu w czasie rzeczywistym – możemy wtedy zobaczyć, ile osób aktualnie przebywa na naszej stronie. Warto zapoznać się ze wszystkimi funkcjami tego niesamowicie przydatnego narzędzia.